Glass-Pol

Szyby samochodowe

FAQ

1. Czy każda pęknięta szyba nadaje się od razu do wymiany?

Nie. Krótkie rysy (10 cm) i małe odpryski (o średnicy 24 mm – pięciozłotowej monety) można naprawić przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Zaleca się jednak wymianę takiej szyby, która nienaprawiona i źle zabezpieczona, z czasem może powiększać ubytek.
Jeśli porysowanie lub pęknięcie jest w miejscu pogarszającym widoczność w czasie jazdy, to wtedy należy natychmiast dokonać wymiany, by nie doprowadzić do niebezpiecznych, zagrażających życiu sytuacji na drodze.

2. Jak duże są koszty wymiany?

Nie są one duże. Są zależne od tego na jaką szybę się decydujemy. Jeśli jest ona nowa, od markowego producenta, wtedy koszt będzie oczywiście wyższy niż w przypadku tańszych zamienników i modeli używanych. Znaczenie ma również model auta: do Ferrari będą kosztować więcej niż np. do popularnych modeli Renault.

3. Na niedawno wymienianej szybie pojawiła się rysa. Dlaczego?

Taki wypadek mógł być spowodowany nieprofesjonalnie nałożonym klejem, np. na miejsce z rdzą. Zbierająca się rdza odwarstwia klej i w konsekwencji napręża szybę, powodując pęknięcia. Problemem również mogło być niskiej jakości montowane szkło, któremu rozwarstwiła się folia.
Innym, częstym powodem takiego stanu rzeczy, oprócz wypadków mechanicznych, jest złe ustawienie samochodu w czasie wymiany (który musi stać na płaskiej powierzchni bez wybrzuszeń i wgłębień). Winne mogą być również naprężenia nadwozia (które czasami są pozostałościami po wizytach w zakładzie blacharskim).

4. Co bardziej się opłaca – szyba używana czy nowa?

W naszej ofercie mamy nowe, markowe, używane oraz nieoryginalne zamienniki. Montujemy szyby w zależności od potrzeb klienta. Polecamy raczej nowe modele od wiodących producentów lub ich zamienniki, które są trwalsze niż używane.

5. Mam pękniętą szybę w samochodzie, przez co nie mogę się nim poruszać. Chciałbym jak najszybciej ją wymienić. Co robić?

W takich przypadkach oferujemy dowóz na teren całego kraju odpowiadającej szyby. Na wyjeździe nie podejmujemy się montażu lub wymiany, ponieważ musi się to wiązać z odpowiednimi, warsztatowymi warunkami.

6. Jak zamontować zakupioną szybę? Czy można to zrobić samemu?

Można to spróbować zrobić samemu, niemniej może to wiązać się z uszkodzeniem szyby, jeśli nie mamy w tym odpowiedniego doświadczenia. W naszym warsztacie oferujemy odpłatną wymianę, której cena zależy od marki i typu auta.

7. Jak długo należy zostawić samochód przy wymianie szyby?

Najczęściej od 1 do 3 godzin (dla samochodów osobowych). Jest to związane z tym, że kleje użyte do montażu muszą mieć czas, by wyschnąć. Po tym czasie można od razu odjechać, ciesząc się nową szybą.

8. Jeżdżę niepopularnym modelem auta. Czy jest szansa, że dostanę odpowiednią szybę?

W swojej ofercie posiadamy oryginalne produkty i zamienniki do większości znanych i tych mniej rozpoznawalnych, czy rzadko spotykanych marek, jak np. Infiniti, Łada, Proton, Hummer czy Dodge. Co więcej, sprzedajemy i montujemy szyby do samochodów wysokiej klasy, jak m.in. Maserati, Rolls-Royce czy Porsche.

9. Przyciemnianie szyb. Czy jest legalne? Czy można je wykonać?

Tak, przyciemnianie jest oczywiście legalne. Jest jednak jedna zasada, która dotyczy przyciemnień: należy zachować 180 stopni pola widoczności na miejscu kierowcy. Polecamy poddać takiemu zabiegowi szyby, ponieważ wiąże się to z samymi praktycznymi zaletami, jak np. ochrona przed słońcem. Folia ociemniająca ma właściwości termoizolacyjne oraz przeciwsłoneczne – auto nie będzie nagrzewało się tak szybko, jak w przypadku braku przyciemnień. Ponadto, jest to dodatkowa ochrona przed niekorzystnym działaniem promieni UV. W naszej firmie podejmujemy się naklejania dobrych jakościowo folii, do czego zachęcamy.

10. Różne odcienie szyb. Jak rozpoznać jaki mam kolor?

Odcień można sprawdzić poprzez odczytanie kodu Eurocode lub nieco mniej fachowo, poprzez przyłożenie od wewnętrznej strony pojazdu kawałka białej kartki papieru.
Jeśli nie otrzymamy żadnej barwy, to wtedy mamy do czynienia z modelami bezbarwnymi, przypominającymi zwykłe szkło. Gdy otrzymamy kolor zbliżony do niebieskiego lub zielonego, to oznacza, że w naszym samochodzie zamontowane są szyby atermiczne. Ograniczają one przechodzenie promieni słońca, przez co zmniejszają szybkość nagrzewania się wnętrz.
Możemy również otrzymać barwę podchodzącą pod fiolet, wtedy najprawdopodobniej jest to model solaryczny lub fotochromowy, który działa identycznie jak wspomniane atermiczne, ale dodatkowo w mroźniejsze dni zatrzymuje ciepłe powietrze we wnętrzu pojazdu.

11. Co oznacza Eurocode i jak go czytać?

Eurocode jest oznaczeniem składającym się z 7 lub 9 znaków, które występuje na szybach naszego auta. Pozwala on na rozpoznanie m.in. jaki wymieniony wyżej odcień mamy w naszym samochodzie. Pierwsze 4 znaki oznaczają markę i model samochodu. 5-ty znak jest literą oznaczającą umieszczenie (np. A – przód, B – tył). 6-ty i 7-y kolejny znak oznaczają kolor: CC i CS (solaryczna), GS i GN (zielona atermiczna), BL i BS (niebieska atermiczna), BZ (brązowa), CL (bezbarwna), szara (GY) oraz jasnozielona (LG). Ostatnie 2 znaki znajdują się wyłącznie na szybach czołowych i oznaczają kolor pasa przeciwsłonecznego na górze: BZ (brązowy), BL (błękitny/niebieski), GN (zielony), GY (szary).

Sprzedaż i wymiana przedniej szyby samochodowej. Oryginalne auto szyby z logo producenta. Oferowane szyby samochodowe dowozimy na terenie całego kraju.

design: ketrab.eu © 2010 Glass-Pol. Wszystkie prawa zastrzeżone