1. Czy każda pęknięta szyba nadaje się od razu do wymiany?

Nie. Krótkie rysy (10 cm) i małe odpryski (o średnicy 24 mm – pięciozłotowej monety) można naprawić przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Zaleca się jednak wymianę takiej szyby, która jest nienaprawiona i źle zabezpieczona, ponieważ z czasem ubytek może się powiększać. Jeśli porysowanie lub pęknięcie jest w miejscu pogarszającym widoczność w czasie jazdy, należy natychmiast dokonać wymiany, by nie doprowadzić do niebezpiecznych, zagrażających życiu sytuacji na drodze.

2. Jak duże są koszty wymiany?

Koszty nie są duże. Zależą od tego, na jaką szybę się decydujemy. Jeśli jest ona nowa, od markowego producenta, wtedy koszt będzie oczywiście wyższy niż w przypadku tańszych zamienników czy modeli używanych. Znaczenie ma również model auta: szyby do Ferrari będą kosztować więcej niż, np. do popularnych modeli Renault.

3. Na niedawno wymienianej szybie pojawiła się rysa. Dlaczego?

Taka sytuacja może zdarzyć się, gdy np. klej został nałożony w sposób nieprofesjonalny, chociażby na miejsce z nieoczyszczoną rdzą. Zbierająca się rdza odwarstwia klej i w konsekwencji napręża szybę, powodując pęknięcia. Przyczyną mogło być również zamontowanie niskiej jakości szkła, w którym folia uległa rozwarstwieniu. Innym, częstym powodem takiego stanu rzeczy, oprócz wypadków mechanicznych, jest złe ustawienie samochodu w trakcie wymiany szyby (pojazd musi stać na płaskiej powierzchni bez wybrzuszeń i wgłębień). Winne mogą być również naprężenia nadwozia (które czasami są pozostałościami po wizytach w zakładzie blacharskim).

4. Co bardziej się opłaca – szyba używana czy nowa?

W naszej ofercie znajdują się szyby nowe, znanych marek, a także używane oraz nieoryginalne zamienniki. Montujemy szyby w zależności od potrzeb klienta. Jeśli Państwa budżet na to pozwala, pierwszym wyborem powinna być szyba nowa, wiodącego producenta. W dalszej kolejności należy rozważyć zakup szyby nieoryginalnej. Będzie ona z pewnością trwalsza, niż używana.

5. Mam pękniętą szybę w samochodzie, przez co nie mogę się nim poruszać. Chciałbym jak najszybciej ją wymienić. Co robić?

W takich przypadkach proponujemy zakup szyby i dowóz jej do Państwa na terenie całego kraju. W przypadku, gdy auto z uszkodzoną szybą znajduje się w pobliżu naszej Firmy, zapraszamy do naszego profesjonalnego warsztatu, sami zajmiemy się wymianą.

6. Jak zamontować zakupioną szybę? Czy można to zrobić samemu?

Wymiana szyby przez osobę, która nigdy wcześniej tego nie robiła jest dość ryzykowne, co nie oznacza, że niemożliwe. Zalecamy powierzyć tę czynność profesjonaliście. Wymiany można dokonać w naszym warsztacie za dodatkową opłatą.

7. Jak długo trwa wymiana szyby?

Wymiana trwa najczęściej od 1 do 3 godzin (samochody osobowe). Po zamontowaniu nowego szkła, samochód powinien zostać w warsztacie do momentu, aż wyschnie klej użyty do montażu.

8. Jeżdżę niepopularnym modelem auta. Czy jest szansa, że dostanę odpowiednią szybę?

W naszej ofercie dostępne są szyby oryginalne oraz zamienniki do większości znanych, jak również tych rzadko spotykanych marek, jak np. Infiniti, Łada, Proton, Hummer czy Dodge. Co więcej, sprzedajemy i montujemy szyby do samochodów wysokiej klasy, jak m.in. Maserati, Rolls-Royce czy Porsche.

9. Przyciemnianie szyb. Czy jest legalne? Czy można je wykonać?

Przyciemnianie jest legalne. Nie wszystkie jednak szyby można poddać temu procesowi. Ze względu na konieczność zachowania pola widoczności dla kierowcy w promieniu 180 stopni, przyciemniane nie mogą być szyby przednie boczne oraz szyba czołowa. Przyciemnienie pozostałych szyb, to szereg korzyści, m.in. folia termoizolacyjna zapobiega przedostawaniu się nadmiaru promieni słonecznych do wnętrza auta, co z jednej strony ochładza samochód, a z drugiej chroni wnętrze przed szkodliwym promieniowaniem UV. Zachęcamy do poddania swojego auta temu zabiegowi w naszym warsztacie.

10. Różne odcienie szyb. Jak rozpoznać jaki mam kolor?

Odcień można sprawdzić poprzez odczytanie kodu Eurocode lub nieco mniej fachowo, poprzez przyłożenie od wewnętrznej strony pojazdu kawałka białej kartki papieru. Jeśli nie otrzymamy żadnej barwy, to wtedy mamy do czynienia z modelami bezbarwnymi, przypominającymi zwykłe szkło. Gdy otrzymamy kolor zbliżony do niebieskiego lub zielonego, to oznacza, że w naszym samochodzie zamontowane są szyby atermiczne. Ograniczają one przechodzenie promieni słońca, przez co zmniejszają szybkość nagrzewania się wnętrz. Możemy również otrzymać barwę podchodzącą pod fiolet, wtedy najprawdopodobniej jest to model solaryczny lub fotochromowy, który działa identycznie, jak wspomniane atermiczne, ale dodatkowo w mroźniejsze dni zatrzymuje ciepłe powietrze we wnętrzu pojazdu.

11. Co oznacza Eurocode i jak go czytać?

Eurocode jest oznaczeniem składającym się z 7 lub 9 znaków, które występuje na szybach naszego auta. Pozwala ono na rozpoznanie m.in. jaki wymieniony wyżej odcień mamy w naszym samochodzie. Pierwsze 4 znaki oznaczają markę i model samochodu. 5-ty znak jest literą oznaczającą umieszczenie (np. A – przód, B – tył). 6-ty i 7-y kolejny znak oznaczają kolor: CC i CS (solaryczna), GS i GN (zielona atermiczna), BL i BS (niebieska atermiczna), BZ (brązowa), CL (bezbarwna), szara (GY) oraz jasnozielona (LG). Ostatnie 2 znaki znajdują się wyłącznie na szybach czołowych i oznaczają kolor pasa przeciwsłonecznego na górze: BZ (brązowy), BL (błękitny/niebieski), GN (zielony), GY (szary).

12. W jaki sposób zostanie dostarczony zakupiony u Państwa towar?

Zależy nam na zadowoleniu każdego klienta, który decyduje się nawiązać z naszą firmą współpracę. Wiemy, jak delikatnym towarem są szyby samochodowe, dlatego o formę transportu dbamy osobiście. Dysponujemy własnym środkiem transportu, który jest przystosowany do przewozu szyb samochodowych. Ponadto jako alternatywę, proponujemy także klientom możliwość wyboru dostawy za pośrednictwem zewnętrznej firmy spedycyjnej CAT. Oznacza to nie tylko skrócenie czasu oczekiwania do dwóch dni, jednakże wiąże się ze wzrostem opłaty za przewóz.

13. Czy jest możliwość zwrotu zakupionej szyby samochodowej?

Każdy zakupiony na naszej stronie towar podlega zwrotowi i reklamacji w czasie 14 dni od daty zakupu. Należy jednak oddać towar w takim samym stanie, w jakim się go otrzymało. Zwrotu można dokonać kontaktując się z naszą firmą telefonicznie 667-525-554 lub za pośrednictwem adresu e-mail reklamacje@glass-pol.pl.

14. Czy możliwy jest odbiór osobisty szyby samochodowej?

Wszystkie zakupione na naszej stronie produkty, można odebrać osobiście w siedzibie naszej firmy w Hetmanicach 3a 67-400 Wschowa.

15. Czy po zakupie otrzymam fakturę VAT?

Opcję faktury VAT należy zaznaczyć w trakcie zamawiania towaru, zarówno drogą telefoniczną, jak i elektroniczną. Wówczas tego typu dokument zostanie dołączony do rachunku.

16. Jaki jest koszt dostawy zamówionego towaru na Państwa stronie internetowej?

Szyby dostarczamy naszym transportem w cenie 50 zł.

17. Czy jest możliwość obejrzenia towaru przed odbiorem?

W trosce o dobro i zadowolenie naszych klientów, umożliwiamy dokładne obejrzenie szyby przed odbiorem od naszego kierowcy. W razie stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości lub usterek, klient ma pełne prawo do złożenia odmowy przyjęcia towaru. Nie wiąże się to z ponoszeniem żadnych dodatkowych kosztów.

18. Jaki jest czas wysyłki towaru?

Dbamy o to, by zamówiony towar jak najszybciej znalazł się u klienta. Dowóz naszym transportem odbywa się raz w tygodniu w dniach środa, czwartek i piątek. Zamówienia złożone na teren województwa lubuskiego, wielkopolskiego oraz dolnośląskiego wyjeżdżają od nas dwa razy w tygodniu: od wtorku do środy i od czwartku do piątku.

Śledź nas na Facebooku